Plavba, trasa, bezpečnost

V praxi to vypadá tak, že na začátku plavby je dobré si říci (obvykle je toto domluveno již dávno před plavbou), zda bude plavba spíše rekreační nebo sportovnější. Podle toho se nastíní několik variant trasy celé plavby s vypodobněním, co že lze kde jak kdy vidět, navštívit, naplout, natropit, pokoupat a zarelaxovat, a výběr trasy je pak věcí dohody posádky a posádky s kapitánem, a v podstatě jediným konečným/omezujícím a určujícím prvkem každé trasy a průběhu dovolené vůbec je bezpečnost plavby a kotvení (s ohledem na počasí a jeho vývoj, délku trasy, možnosti zakotvení, stavu, chutě a zkušeností posádky, atd...). Na bezpečnost plavby dávám patřičný důraz, a tomu se tedy i podřizují i konečná rozhodnutí či změny v průběhu, kdy, kam a jak plout či neplout, kdy být bdělý po dobu zakotvení, atd.. S tím souvisí i „minimum“, které může být v případě potřeby po posádce vyžadováno , a to jest součinnost při přistávání a odplouvání a držení hlídek po čas kotvení nebo v průběhu nočních plaveb...Naučím, vysvětlím.